Här kan du följa livet på inredningsbutiken Furutorp!

Jag gläntar även på dörren till mitt hem Furutorp, och delar med mig av
inredningsdrömmar & renoveringsvåndor...
.......................................................................................................................................

Keramik & Kärlighet

Vill gärna visa den fina handgjorda keramiken från Toscana
"in action", så att säga!
Gjorde en Gino idag (igen...), en otroligt läcker & enkel dessert!
Originalreceptet består av jordgubbar, kiwi & banan
under ett täcke av vit choklad,
och skapades på den klassiska krogen PA&Co på Riddargatan i Stockholm.
(Ett av mina stammishak på 90-talet...)


Den fina vågformade gratängformen har klarat
både diskmaskin & ugn med glans, måste jag säga.
Inte ömtålig alls, utan klarar normal hantering vid
tillagning och disk mycket bra.


Gratängform i 2 storlekar, från 159:-
Kviltad bordstablett från Greengate 99:-

Här kan ni se fler produkter, och även här!

Servera gärna med en god vaniljglass som smakar ljuvligt
till den varma desserten!
Enjoy!


1 kommentar:

  1. Så gott det ser ut, har aldrig provat att göra gino, men har tänkt det flera ggr, nu ska jag väl ändå få till det! Härligt med inspiration i blogglandia, tack!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails