Här kan du följa livet på inredningsbutiken Furutorp!

Jag gläntar även på dörren till mitt hem Furutorp, och delar med mig av
inredningsdrömmar & renoveringsvåndor...
.......................................................................................................................................

Köpmandisk


Äntligen så har den efterlängtade Köpmandisken tagit plats i butiken!


Kom ni ihåg hur den såg ut innan? Kika här!


Många lådor är det...
Alla beslag i original, putsade med sliptrissa.
Jag har målat med helmatt, vattenlöslig färg och slipat kanterna med färgskrapa & sandpapper för att få en lite nött finish.

Saknas gör ju fortfarande ovandelen, som först måste kapas på höjden då originalhöjden var närmare 3m!

***
Packade också upp fler nya plåtskyltar idag, verkligen urfina!







Må så gott!
Lisa på Furutorp

6 kommentarer:

  1. Var det verkligen du och inte din man som målade disken? kram KJ

    SvaraRadera
  2. Men Lisa! Vilken köpmandisk! Himmel så snygg den blev. Åhhhh jag drägglar visst, hihi.
    Fina skyltar med.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram /Åsa.

    SvaraRadera
  3. Så snygg den blev. Ska till Rättvik vilken dag som helst. Väntar bara på att vårt nya kylskåp ska komma hem. Kommer då in och slår en koll hur den ser ut.


    Ha det bra!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Bara älskar de där skyltarna! Måste nog köpa några fler. Såå fina!

    SvaraRadera
  5. Hej i Dalaland :o)

    Vilket bra beslut du tog som förverkligade din dröm - underbar blogg och en underbar miljö du lever i.

    Jag är intresserad av plastmattorna, men kan inte hitta priser i din blogg? Inte heller nån webshop - du har alltså endast en fysisk butik?

    Är även intresserad av änglapållarna....

    Hur gör jag?

    Ha en fin dag i Rättvik!

    Väntar på svar!

    Vänliga hälsningar

    Maud

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vilken fin blogg du har!
    Blev så förälskad i dom större plåtskyltarna o undrar om du har någon kvar?

    Mvh Liza

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails