Här kan du följa livet på inredningsbutiken Furutorp!

Jag gläntar även på dörren till mitt hem Furutorp, och delar med mig av
inredningsdrömmar & renoveringsvåndor...
.......................................................................................................................................

Text på textil

I senaste numret av Vakre Hjem så hittade jag detta
supersnygga hemmapyssel, som ser väldigt proffsigt ut dessutom!


(Bildkvaliteten är inte den bästa, fotade bilden direkt ur tidningen en sen kväll...)



Dom enkla stolsöverdragen i oblekt linne är otroligt vackra i sig,
men blir ännu snyggare med texten på ryggen.
Även duken har fått text i fin skrivstil på kortsidan.

Texten gör man enkelt så här enligt tidningen:

Skriv ut den text du vill använda på ett vanligt pappersark.
Nåla fast tyget på arket och placera på ett ljusbord,
eller tejpa upp i fönstret, så att texten syns genom tyget.
Skriv av texten på tyget med en permanent märkpenna.
(Detta ska tydligen tåla tvätt, men jag skulle nog provtvätta en liten bit textat tyg först)


Har själv inte hunnit testa det här än, men hoppas att det är lika enkelt som det beskrivs i tidningen, och att det blir lika snyggt...

Må så gott!
Lisa på Furutorp

4 kommentarer:

  1. Hej
    Vilken smart idé! Kan ju skriva vad som helst på tyget, ett pyssel för julkuddar tror jag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tänk när man hinner pyssla med sådan kul igen! Sköt om dig Lisa och pyssla på!

    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Jättebra idé. Märkpennor man haft till barnens kläder brukar ju sitta bra så de kanske skulle passa. Ska till Rättvik på onsdag em. Ska försöka titta in då, men vi samåker så det beror ju på de andra. Annars ska jag ta en vända till Rättvik en annan dag.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. ja de där är sååå fina!
    kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails